Elektro-myo-stimulace svalů. Nabízení iluze? Ne, efektivní a poctivý trénink!

Dnešní doba a trh fitness si žádá rychlé, pohodlné, dlouhotrvající a hlavně nenáročné řešení problémů s pohybovým aparátem. A přesně to nám vznikající fitness studia s elektro-myo-stimulací dnes nabízejí. V zásadě existuje hned několik činitelů, proč rostou elektro-myo-stimulační fitness centra jako houby po dešti.

Skvělá nabídka. Dnešní doba vyžaduje, abyste se nemuseli pro výsledky příliš nadřít. A přesně to nabízí EMS. Jste v relativně „stabilní pozici“ a pouze za přispění přesně vyváženého elektrického impulzu se vám aktivují svaly, které začnou vyžadovat energii a začnou spalovat přebytečné tuky.

Moderní a technické řešení. Provozovny nabízející své moderní řešení tréninků novou formou cvičení pomocí jednoho originálního přístroje Miha-bodytec, díky kterému klienti dosáhnou ideálního rozvoje svého těla. Nejen to, výsledky mohou velmi dobře vidět ve srovnání s běžnými typy tréninků mnohem dříve a reálně odchází z tréninku unaveni, pociťují svalovou zátěž už druhý den a vyšší svalový tonus.

Cena služby proti běžnému skupinovému tréninku. Za jednorázový EMS trénink s trenérem zaplatíte o něco více více než za běžný skupinový trénink a zcela srovnatelně jako za individuální trénink s osobním trenérem. Nicméně, nelze srovnávat vynaložené úsilí na skupinové lekci s obrovskou efektivitou EMS tréninku. Práce trenéra zde vyžaduje mimo jiných dovedností i potřebné znalosti anatomie a znalost principů pohybového aparátu. Určitě nestačí, že Vám „kdokoliv“ pustí do těla nějaké elektro-impulzy. V neposlední řadě se v ceně tréninků odráží i vysoká pořizovací hodnota špičkové technologie, která nabízí 95% účinnost. Dále to jsou nadstandardní přidané služby, které klient získává současně s cenou tréninku. Zcela běžným standardem pro klienty je, že si nemusí nosit žádnou sportovní tašku s věcmi na převlečení. K dispozici je zcela vyhovující sociální zázemí, kde je sprcha a další know-how, které doplňuje kvalitu tréninků. Konec konců, cena se vždy výrazně snižuje zakoupením tréninkového balíčku s určitým počtem tréninků.

Funguje EMS nebo nikoliv? EMS samotné není obchodem s iluzemi a opravdu funguje a má v tréninkové metodice svoje regulérní místo. Podívejme se na několik důvodů a faktů, proč EMS může pracovat v náš prospěch.

Při této metodě je vyloučena volní složka tréninkového procesu. Kontrakce svalstva je podněcována prostřednictvím elektrických impulzů, které jsou aplikovány na většinu svalových partií cvičence. Až 95%!!  Na rozdíl od klasického silového tréninku dovoluje při vhodném zvolení programu zatížit sval až na 100 %, tedy zapojit veškerá svalová vlákna. Toho se využívá v rehabilitaci a při léčebných nápravách oslabených svalů nebo jejich nefunkčnosti nebo neurostimulace. Doposud tedy máme převážně zprávy o tom, že tato metoda dokáže stimulovat svalovou hmotu, dokonce napomoci růstu svalové síly, hypertrofii atrofované svalové hmoty a minimalizovat po-zátěžovou svalovou únavu.

Co vlastně dokáže EMS: 

  • zrychluje kontrakci svalu
  • podporuje nárůst síly
  • podporuje svalovou hypertrofii
  • dokáže aktivovat všechna svalová vlákna
  • napomáhá při aktivaci svalů při zánětech kloubů, vazů apod.
  • napomůže „procítit“ svaly, které nejsme schopni procítit (zadní delty apod.)

Kdy je vhodné EMS a dokáže nahradit posilovnu? Teď si možná říkáte: „Vykašlu se na posilovnu a bude to!“. Posilovnu určitě nezatracujme. Chcete získat velký svalový objem? Očekáváte kulturistickou postavu? Vždy záleží na tom, čeho chcete dosáhnout. Jen je třeba si uvědomit a zvážit přínosy každého typu silového tréninku. Z časového hlediska patří EMS trénink jednoznačně mezi nejrychlejší metody cvičení. V klasické posilovně „pokud nemáte“ správnou techniku cvičení dochází k přetěžování kloubně-vazivového aparátu. Dochází tak k mnoha zraněním, která jsou způsobena právě nevědomostí o technice a způsobu cvičení a nebo z přílišného spěchu, kdy je snaha dosáhnout výsledků rychle a s velkými zátěžemi. Kdežto, EMS metodu můžete využít různými způsoby, jako udržovací silový trénink nebo jenom velké zatížení po určitý časový úsek. Navíc bez toho, aniž by došlo k přetížení pohybového aparátu nebo kloubnímu nebo svalovému zranění.

Stále je třeba mít na paměti, že nestačí zůstat jen u obecného silového tréninku a je nezbytné i do tohoto typu tréninku zařadit aerobní formy trénování, které podporují kardiovaskulární systém a hlavně napomáhají celkovému rozvoji naší kondice a našeho zdraví. V našem rozvrhu aktivit takovéto aerobní a funkční aktivity rozhodně najdete. Navíc jejich vhodnou kombinací dosáhnete ideální kondice bez zranění a získáte pohybovou všestrannost.

Bodyactive studio
S námi budete Fitness. Tvoříme cestu pro lepší zdraví.
Komentáře

Přidat komentář